cXstudio & BrandPit: een start-up onder corporate vleugels

In hun zoektocht naar meer data gedreven, digitaal en klantgericht, vond Aegon het antwoord binnen haar partnership met HCL tech. In de strategie lag de focus op eenvoud in producten, portfolio en processen en op investeren in online, digitaal en data. De implementatie van de strategie moest versneld worden door capabilities in huis te halen, betere besluitvorming in te richten en slimmer samen te werken.

Terwijl deze transitie gemanaged moest worden, was er dus net zo veel aandacht nodig voor de digitale, IT & marketing strategie en governance, als op de uitvoering.

cXstudio: een nieuwe start-up

Wij hebben in opdracht van HCL tech een nieuw operationeel model voor digitale executie “cXstudio” tot leven gebracht. Zij op basis van best practices, wij op basis van ervaring met het bouwen van organisaties en teams. Als start-up onder corporate vleugels, was cXstudio bedoeld als oplossing om de gewenste digitale versnelling te brengen en kracht voor verandering te creëren.

Op basis van de visie, strategie en het tijdspad hebben we een personele roadmap geschetst: hoe werken we samen, wie is wanneer nodig en tegen welk senioriteitniveau en welke contractvorm? Daarnaast was overdracht van kennis noodzakelijk en speelden culturele barrières een belangrijke rol.
Gedurende 1,5 jaar hebben wij de studio opgebouwd waarbij 12 nieuwe professionals zijn geplaats. Van de business director, head of operation and innovation, tot CX lead, en de professionals binnen het product domein.

vacatures die we voor cXstudio hebben vervuld

2024-11-01T17:02:09+01:00
Ga naar de bovenkant