Zoals dat gaat bij BrandPit, lopen Marieke Gerrits-van Mil en BrandPit al een tijdje met elkaar mee. Ooit als kandidaat geplaatst bij G-Star, daarna ook als klant bij hetzelfde bedrijf. Inmiddels is Marieke CDO bij de razendsnel groeiende scale-up PinkGellac. Toen ze startte had ze een team dat nog geen naam mocht hebben en er waren gigantische ambities. Voor het binnenhalen van digitaal talent om snel stappen te kunnen maken, nam ze contact met BrandPit op. Nu zo’n anderhalf jaar later blikken we terug met Marieke op een partnership om trots op te zijn.
hoe was de start bij PinkGellac voor jou?
“Ik ervaarde een enorme passie & drive bij iedereen toen ik bij Pink Gellac startte. Een digital first bedrijf met enorme groeiambities vraagt dan ook om juiste mensen met digitale ervaring om deze doelen te realiseren. Ik had zelf weinig tijd om het hele recruitment proces op te zetten en dus nam ik contact op met BrandPit vanwege mijn goede ervaring met hen. We zijn direct gestart met het vervullen van de key posities in het team. Uiteindelijk hebben we zeer snel acht rollen in het digitale team vervuld.’’
hoe vind jij de samenwerking gaan?
‘’Ik ervaar samenwerken met BrandPit als zeer prettig en professioneel. Snel schakelen, open gesprekken. Wat ik fijn vind is dat ik niet zomaar een rol bij jullie neerleg. Jullie zijn echt een sparringpartner en stellen veel vragen als: waarom heb je deze persoon nodig? Wat zit daarachter? Wat voor iemand heb je nodig? Dat is echt prettig. Zeker omdat jullie zo goed weten wat er in de markt beschikbaar is aan talent en hoe dat matcht met onze vraag. Op basis van die gesprekken hebben we ook best vaak de profielen wat aangescherpt.
Het voelt echt alsof we het samen doen; jullie zijn bijna een soort verlengstuk van mij. Jullie begrijpen PinkGellac helemaal, kennen de strategie en wat er op dat moment goed past. Zo hebben we samen veel digitaal talent naar binnen weten te halen.
En ik weet hoe het is om met jullie als kandidaat te werken. Je bent bij BrandPit geen nummertje. Je bent niet een van de vele CV’s die naar een klant worden gestuurd, maar jullie gaan echt het gesprek aan en denken mee over wat er bij je past en wat je wilt. Het voelt alsof jullie samen op jacht gaan naar de beste plek.’’
wat vind jij onderscheidend aan BrandPit?
“Jullie ontzorgen me enorm met een goede voorselectie. Er worden geen 50 CV’s doorgestuurd die ik alsnog zelf moet doorspitten, maar jullie stellen soms zelfs maar twee kandidaten voor. Ik weet dat jullie daar dan ook echt van overtuigd zijn. De kandidaten die ik spreek zijn ook heel goed voorbereid. Ze weten al wat de rol inhoudt, hoe het bedrijf eruitziet en wat de strategie is. Ze matchen goed qua persoonlijkheid en type bij onze cultuur. Ze komen hier ook voor de langere termijn, dus dat is ook duurzaam. Ik vertrouw jullie volledig in het recruitment proces en het ontzorgt mij enorm.’’
PinkGellac en BrandPit
PinkGellac is opgericht in 2013 aan de keukentafel met als missie dat gellak voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn en vanuit huis aan te brengen. Inmiddels is het een van de meest invloedrijke en populaire gellakmerken.
BrandPit heeft voor PinkGellac vanaf eind 2022 acht rollen vervuld. En nog steeds werken BrandPit en PinkGellac samen voor het binnenhalen van digitaal talent.
De rollen die BrandPit voor PinkGellac heeft vervuld:
- CRM/Email Marketeer
- Product Owner E-commerce
- E-fulfillment Specialist (Marketplaces)
- Paid social marketeer (2x)
- Social Media & Influencer Marketeer
- Head of Marketplaces
- Content & Campaign lead
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen het juiste digitaal talent binnen te halen? Neem contact op met Carolien of Kiki.
Bekijk hier de rest van onze blogs over o.a. positioneren voor senior digital leaders en onze cases met o.a. PCI en cXstudio.