Ons nieuwe CRM-systeem Microsoft Dynamics 365 willen we graag naar volle potentie gaan benutten en daarom zijn we op zoek naar een Marketing Automation Expert. Het is jouw toko om te runnen en in te richten vanuit jouw kennis en kunde. Dan bedoelen we ook echt van A tot Z; van strategie tot het bouwen van de flows, inschieten van de data uit de huidige drie databronnen en het inrichten van de campagnes. Hiermee draag je bij aan onze sales strategie en het verhogen van onze klantbeleving.
marketing automation expert
Je zorgt ervoor dat leads en prospects op de juiste plek terecht komen in het CRM-systeem waar onze sales collega’s ze kunnen vinden, nurturen en converteren. Je bent vrij om eigen ideeën uit te werken en in staat om dit naar het hoogste niveau te tillen.
Alles valt en staat met het meten van acties. Het is dan ook jouw taak om hier structuur in te houden en te meten welke acties succesvol zijn. Je werkt samen met jouw directe collega’s op de marketingafdeling (10fte), maar staat ook in nauw contact met onze sales collega’s en onze partners. Er is ook een stukje marketing automation aanwezig binnen ons e-commerce platform waar de e-commerce specialist verantwoordelijk voor is. Deze collega voed je met ideeën en inspiratie. Dit maakt het een afwisselende functie, met volop ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en eigen initiatief.
kerntaken
- Creëren en implementeren van een effectieve Marketing Automation- en CRM-strategie;
- Opzetten van de volledige Customer Journey Flows in Dynamics 365, tracking en metingen van deze campagnes;
- Opzetten van slimme MQL-, SQL- en leadregels voor een strak georganiseerde opvolging van alle leads;
- Het bijhouden van status en vooruitgang: het zelf signaleren van verbetermogelijkheden, het controleren van gebriefde verbeteringen;
- Het opleveren van landingspagina’s voor campagnes en oplossingen;
- Leveren van een groeiend aantal gekwalificeerde leads door het ontwikkelen van Marketing Automation Campagnes;
- Slimme connecties met bijvoorbeeld Gravity Forms + Typeform.
wie zijn wij?
Deze tech partij helpt organisaties met IT en kijkt daarbij naar de complete werkomgeving. Dat doen ze voor diverse klanten in de sport (zoals o.a. voetbal), retail, bouw en industrie, zorg, onderwijs en zakelijke dienstverlening. Want met een sterke IT-infrastructuur bouw je de basis voor de ideale werkomgeving voor iedereen. Denk bijvoorbeeld aan alle verbindingen met devices die je gebruikt om te kúnnen werken. Zoals de printer waar je veilig mee wilt printen, het informatiescherm bij de ingang van een winkel of kantoor, een beeldscherm in de vergaderruimte die je gebruikt voor een Teams-meeting of het delen van bestanden via je laptop. En zorgt dat dit voor iedere medewerker, iedere dag op de beste manier werkt.
dit vragen wij van jou
- Minimaal een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van Marketing, Communicatie of Commercie;
- 3 jaar werkervaring, waarvan minimaal 1 jaar aantoonbare CRM/Marketing automation verantwoordelijkheden;
- Je werkt datagericht en hebt een sterk analytisch vermogen;
- Je bent proactief en werkt graag binnen een hecht en dynamisch marketingteam;
- Je bent (bij voorkeur) woonachtig in (regio) Amsterdam;
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
- Kennis van WordPress, E-mail marketingtools en CRM systemen zijn een must.
dit hebben wij jou te bieden
- Een prettige werkplek binnen ons enthousiaste team van experts;
- Een dynamische, zelfstandige job in een ambitieuze werksfeer;
- Een uitdagende en afwisselende baan;
- Een goed salaris gebaseerd op kennis en ervaring;
- Een uitdagende en afwisselende baan, 39 uur per week;
- Bij gebleken geschiktheid snel zicht op een vast dienstverband;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 25 tot 29 vakantiedagen op fulltime basis;
- Een pensioenregeling met 50% werkgeversbijdrage.