Jij bent de freelance customer experience specialist die alles weet van het neerzetten van de ultieme customer experience in snel veranderende en hoog complexe omgevingen. Je bent bekend met de complexiteit van IT-systemen en technieken die nodig zijn voor seamless journeys en bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen hiervoor, o.a. op het gebied van Customer Journey Orchestration. Ook ben je de verbinder tussen teams die werken aan IT, digitale kanalen en marketing.
freelance customer experience specialist
Als geen ander snap jij het snijvlak tussen klantbehoeften, commerciële uitdagingen en IT integraties, en weet dit op je collega’s om je heen over te brengen en hen hierin te begeleiden. Met je ervaring in service design, service blueprints en het implementeren van future state customer journeys ga je aan de slag met het uniformiseren van de klantervaring over de Value Streams heen.
wat ga je concreet doen als customer experience specialist
- Je bent samen met de Product Manager verantwoordelijk voor her refinen, begeleiden, testen en implementeren van nieuwe customer journeys en touch points;
- Je adviseert proactief over de inrichting van deze journeys in de Microsoft Dynamics module, en levert een hands on bijdrage aan deze inrichting wanneer nodig. Hiervoor opereer je op strategisch en tactisch niveau, en raakt de operatie;
- Je levert inhoudelijk een bijdrage aan het implementeren van de Customer Journey Orchestration strategie en weet hierdoor van NBA’s ook next best experiences te maken;
- Je verbindt de experts over de value streams heen om vanuit dezelfde strategie tactisch en operationeel te kunnen excelleren.
hiervoor is nodig
- Een scherpe blik met een flinke dosis business sense, in staat om klantbehoeften en commerciële doelen met elkaar te verbinden;
- Ervaring in werken met data en CX technieken, zoals Service Design en Customer Journey Mapping;
- Kennis van en ervaring met de nieuwste CX innovaties, zoals Customer Journey Orchestration;
- Ervaring met CRM implementaties voor marketing, bij voorkeur van Microsoft Dynamics;
- Begrip van IT architectuur, inrichting van digitale landschappen en hoe je dit aan de customer experience verbindt;
- De wil om met ‘de poten in de klei’ te staan wanneer nodig, gecombineerd met strategisch inzicht om uitvoerend werk af te leveren in aansluiting met de doelstellingen (OGSM);
- Kennis van de processen en dienstverlening in de energiesector is een pré.
onze werkwijze
Je bent onderdeel van het digitaal transformatietraject Lighthouse, en opereert binnen de Value Stream teams van de commerciële organisatie.