online marketing en e-commerce opleidingen

Over de generaties voor 1985 kunnen we rustig stellen dat ze de digital boot, volledige gemist hebben. Daarmee doelend op een opvoeding waarin typen en swipen tot dagelijkse kost behoorde vanaf leeftijd 2. De gemiddelde dreumes weet blind de Youtube filmpjes van Bomba te vinden. Snapt hoe op de iPhone’s van papa en mama de Facetime knop te vinden en menig ouder wordt af en toe opgeschrikt door een telefoonrekening vol narigheid omdat er app’s zijn gedownload à 17,- Euro

Maar die boot missen is een ding, aan de overkant komen twee.
Hoe brengen professionals binnen communicatie, marketing en sales zich zelf alsnog die broodnodige online kennis bij? En hoe zorgen de digital professionals van tegenwoordig dat hun online marketing en e-commerce kennis op niveau blijft ?
Wij vroegen het ons netwerk. 5 vragen binnen 5 minuten.

welke opleidingen volg jij om jouw online en e-commerce kennis en inzichten up-to-date te houden?

Er zijn er legio. Post HBO Online marketing, Post HBO cross mediale dialoog Marketing Social Media Marketing.
De meer internationale varianten worden gevormd door workshops en seminars: UX intensive Berlin, UX Lissabon, Business Design Summit. Digital marketing update Electronic Commerce Strategy, Marketing fact update.
Blogs, netwerk bijeenkomsten en training on the job. Als het moet zelf met stages.

waar volg je jouw online marketing of e-commerce opleidingen en workshops?

In antwoord op die vraag, stelt 40% bij Beeckestijn opleiding te hebben gevolgd.
Daarnaast worden de Erasmus Universiteit, Storm Academy i.s.m Marketing facts, Lectric en Sitecore het meest genoemd.

kosten online marketing of e-commerce opleidingen

Van alle respondenten betaalt de werkgever voor de genoten online marketing of e-commerce opleidingen.
Kleine note daarbij is wel dat 30% van de respondenten zelfstandig ondernemer is. Daarmee valt de stelling dat de werkgever betaald onder het kopje: vestzak-broekzak. Duidelijk is wel dat werkgevers over de gehele linie genomen, graag investeren in het kennis en ervaringsniveau van hun digital talenten.

Gezien de kosten van een opleiding van een beetje omvang, is dat geen overbodige luxe.
Voor een opleiding tussen de 12 maanden en 4 maanden ben je zeker 3000,- kwijt en loopt op tot 5000,- . De tijdsbesteding ligt gemiddeld op 10 dagen.
Daarmee heb je voor de prijs ook een redelijk intensief traject. Los van “klassikale bijeenkomsten” worden aanvullend ook workshops en seminars aangeboden en zal je geregeld thuis opdrachten moeten voorbereiden.

Kortom; die boot is dan misschien wel gemist, maar met wat harder werken, is de overkant ook zwemmend te halen. 😉

Mis niet onze meest recente Digital en E-Commerce Vacatures? Klik hier.

deel deze blog