roadmap voor digital transformation

In dit eerste deel van ons e-Book geven wij inzicht in de verschillende wijzen waarop organisaties omgaan met digital transformation en hoe BrandPit daarbij kan helpen. Het is niet meer de vraag of organisaties digitaal moeten innoveren, digital innovation is noodzaak. De grootste uitdaging bij organisatieveranderingen zit hem in de mensen en processen. BrandPit gelooft er daarom in om het transformatie proces op te delen in behapbare stukjes, een roadmap voor digital transformation.

Om erachter te komen waar je als organisatie nu staat, gebruiken wij het model Leading Digital van o.a. George Westerman en Didier Bonnet. Als je daar achter bent, zijn er verschillende methoden om de daadwerkelijke transformatie uit te voeren. Twee daarvan nemen we onder de loep. De eerste methode is het (radicaal) hervormen van je organisatie. Dit hebben wij voor Bakker.com gedaan. Dit is de meest voorkomende maar ook gelijk de meest ingrijpende aanpak.

Daarnaast kan je als organisatie ook kiezen om een digital twin te creëren. Veranderingen worden hier in een langzamer en meer gestructureerd tempo doorgevoerd. Je kopieert hier je organisatie of een deel daarvan en daarmee ga je innoveren.

Het hele artikel lezen? Enjoy!

Engels: Chapter 1 – Digital Transformation Roadmap, BrandPit
Nederlands: Hoofdstuk 1 – Digitale Transformatie Roadmap, BrandPit

deel deze blog