Voor deze organisatie zoeken we een teamlead platform bereik met inhoudelijke digital kennis waarmee je maximaal bereik weet te creëren op ons platform. Dit doe je door content strategisch in te zetten op de eigen website en via onze 300+ partners. We willen met gepersonaliseerde content ondernemers inspireren en motiveren om hun internationale ambities waar te maken. Het team dat jij aanstuurt bestaat uit 4 fte, waarvan de helft al aanwezig is en de andere helft door de teamlead mag worden aangenomen.
teamlead platform bereik
Als teamlead platform bereik ben je, samen met jouw team, verantwoordelijk voor de verdere professionalisering van het platform van de organisatie en het creëren van een maximaal bereik. Onderstaande verantwoordelijkheden horen daarbij:
- Je zet ondernemerspanels en andere klantonderzoek technieken (Hotjar, analyse klikpaden, doelgroep onderzoek, enquêtes) in om de behoefte van onze doelgroepen op dit gebied in kaart te brengen. Deze informatie gebruik je om de content op ons platform af te stemmen en zo meer ondernemers aan te trekken, te inspireren en te verbinden op basis van hun internationale ambities.
- Je vergroot het bereik en optimaliseert de conversie (de match tussen vraag en aanbod) op het platform via content.
Jij zorgt samen met je team voor het vergroten van het bereik via owned, paid en earned kanalen, waarbij onze partners voor het meest te converteren bereik zorgen. Je hebt een leidende rol in het vertalen van behoeften van verschillende persona’s binnen een onderneming met internationale ambities naar een eenduidige content strategie. Hiermee versterk je bestaande relaties, creëer je nieuwe en/of worden prospects een fase verder gebracht in hun internationale journey.
- Als teamlead weet jij jouw collega’s te inspireren en te motiveren. Het team bestaat uit Partner Engagement Marketeer, CRM Marketeer, CRM Data Analist en een content redacteur. Je zet hen in daar waar zij het allerbeste in zijn. Je daagt hen ook uit om zich actief verder te ontwikkelen.
de kandidaat
- Tussen de 7-10 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie.
- Ervaring met het vergroten van bereik via externe partners.
- Aantoonbare ervaring bij een platform organisatie.
- Eerder positieve resultaten geboekt op het gebied van product marketing, acquisitie marketing en branding.
- Sterk ontwikkelende communicatie skills en aantoonbare ervaring met het “See, Think, Do, Care” en “Hero, Hub, Help” framework.
- Ervaring met het analyseren van customer journeys en het vertalen van behoeften van verschillende persona’s binnen organisaties met internationale ambities naar een eenduidige content strategie.
- Ervaring binnen een digitale platform omgeving, Google Analytics, Salesforce, Pardot of andere marketing automation hulpmiddelen.
de organisatie
De organisatie maakt internationaal ondernemen eenvoudiger. Ondernemingen die exporteren creëren werkgelegenheid en welvaart. Het zijn ook echte durvers, wist je dat exporterende bedrijven innovatiever zijn? Via ons digitale platform is essentiële informatie 24/7 voor ondernemers in zowel Nederland als het buitenland direct beschikbaar.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld: kansen voor ondernemers, netwerkmogelijkheden, dienstverleners, trainingen, marktrapporten en events. We werken hiertoe nauw samen met onze publieke en private partners in handelsbevordering.
Werken bij deze organisatie betekent werken bij een snelgroeiend en internationaal georiënteerde organisatie met stevige funding vanuit de overheid. De interne organisatie bestaat uit senior experts vanuit allerlei markten. Zo komt de CDO (en tevens jouw manager) van Bol.com en Albert Heijn en is de CEO afkomstig uit FMCG. Mensen hier zijn bouwers en ook jij krijgt de mogelijkheid om je eigen rol verder vorm te geven. Bouw je mee?