We bouwen een nieuw marketing team en jij bent in de lead! Voor een bekende Nederlandse retailer zoeken wij een teamlead campaigns & activation. Jij bent geknipt voor deze rol als je hart bij digitaal ligt, maar je ook de omni-channel benadering begrijpt.

teamlead campaigns & activation

Samen met een mede door jou te vormen marketingteam sta je voor een mooie uitdaging. Vanuit een centrale strategie ga je aan de slag voor een nieuw merk.  Het nieuwe marketing team wordt verantwoordelijk voor het behalen van de commerciële doelstellingen: van het positioneren van laden van de merken, het implementeren van de brandstrategie, lead en traffic generatie tot daadwerkelijke conversie. Jullie mogen dus echt gaan bouwen!

Je gaat een team aansturen dat bestaat uit campaign marketing, CRM, online marketing en content marketing (5 fte) in Nederland. Je bent ook nauw betrokken bij het Belgische team.

Daarnaast werk je nauw samen met je collega’s van andere afdelingen zoals Retail, Klantenservice, Category Management, E-commerce, HR. En werk je samen met externe bureaus om je marketing en kanalen doelstellingen te behalen.

de opdracht

  • Het bedenken, ontwikkelen, uitvoeren (samen met team) en bewaken van de (online) marketingstrategie
  • Positioneren en bouwen van het merk
  • Budgetten bewaken en verdelen
  • Bewaken en optimaliseren van alle online- en offline marketing campagnesen kanalen
  • Bouwen, leiden en coachen van het team

de kandidaat

  • Jij bent een natuurlijk leider met een ondernemersgeest, je bent flexibel en de kartrekker
  • Je bent een innovator en een inspirator
  • Je hebt een bewezen succesvol trackrecord in het realiseren van commerciële groei binnen een dynamische retail- en e-commerce setting
  • Je bent commercieel èn creatief en hebt goed gevoel voor branding
  • Sterk in het ontwikkelen van een strategie en de doorvertaling naar concepten en hands-on implementatie
  • Analytisch sterk en gewend te sturen vanuit data en cijfers
  • Je hebt affiniteit met eyewear(fashion) en eye care (medisch)