Wij zijn op zoek naar een Online Performance Marketeer voor Eye Wish (Nederland) en GrandOptical (België). Ben jij op zoek naar een commerciële én conversie gedreven rol? Weet jij out-of-the-box te denken en met innovatieve online marketingplannen te komen?
online performance marketeer
de rol als online performance marketeer
Je bent onderdeel van een nieuw te vormen marketingteam. Vanuit een centrale marketing strategie ga je aan de slag voor de merken Eye Wish (NL) en GrandOptical (BE). EyeWish/GrandOptical is aan het groeien naar de meest verrassende en professionele multi channel opticien. Hierbij staan persoonlijke beleving en service centraal.
Binnen het marketing team zorg jij samen met de brand marketing specialisten dat de juiste paid strategie wordt ingezet die aansluit bij gehele marketing strategie. Daarbij weet je goed welke betaalde online kanalen en middelen er ingezet moeten worden om de gestelde commerciële doelen te realiseren. Je maakt en coördineert de plannen, analyseert data, test hypothesen en optimaliseert betaalde campagnes voor zowel Google als Social Media. Je ziet altijd kansen voor optimalisatie, houdt van data-analyses en marketing. Je bent budgetverantwoordelijk en stuurt externe (media)partijen aan. Je vindt het leuk om in een dynamisch team te werken en je bent op de hoogte van alle online marketing ontwikkelingen. Je signaleert en implementeert de nieuwste technieken.
de opdracht als online performance marketeer
- Als performance specialist ben je verantwoordelijk voor onze Google Ads, Google Shopping & Bing advertenties
- Je analyseert draaiende campagnes, evalueert en optimaliseert
- Via A/B testingzorg jij ervoor dat de klantreis van de consument wordt geoptimaliseerd.
- Het voller maken van huidige klanten en aantrekken van nieuwe klanten door het verzamelen, analyseren en interpreteren van data samen met de online salescollega’s;
- Online (socialmedia) performance campagnes bouwen en optimaliseren (online afspraken, online sales)
- Het aantrekken van nieuwe klanten en collega’s door structurele paidmarketing strategie op te zetten en continue te optimaliseren
- Het realiseren van commerciële online groei binnen een dynamische retail- en e-commerce setting
- Meedenken over de emailmarketingstrategie
de kandidaat
- Je bent data driven, analytisch, commercieel
- Je bent zeer resultaatgericht en wilt winnen
- Je bent creatief, hebt lef en durft nieuwe dingen te proberen
- Je bent hands-on, stoopt graag je mouwen op
- Je vindt het geen probleem meerdere activiteiten tegelijk op te pakken, houdt overzicht en bent stressbestendig
- Je beschikt over een zelfsturende houding, maar bent ook een teamspeler
- Afgeronde hbo of wo opleiding (klantgerichte marketing of communicatie)
- Je hebt enkele jaren ervaring in online marketing