Bij deze organisatie in de safety branche wordt vol ingezet op digital. In november is de replatforming naar een nieuw platform live gegaan en is  er een knoop doorgehakt op de verschillende nieuwe tools die worden geïmplementeerd. Dat is natuurlijk pas het begin!  We zoeken een marketing & e-commerce lead die dit samen met de rest van het team uit gaat bouwen.

marketing & e-commerce Lead

Jij bent in de lead van marketing & e-commerce en stuurt daarvoor een team aan met o.a. de e-commerce specialist, content coördinator, B2B marketing en trade marketing. Jij bewaakt de grote lijnen, inspireert jouw team en zorgt ervoor dat iedereen het iedere dag weer een beetje beter kan doen dan de dag ervoor. Ook ben je verantwoordelijk voor de opzet en de uitrol van (media)campagnes en het coördineren van marketing/e-commerce/communicatie projecten. De Marketing & E-Commerce Lead is een meewerkend voorman/voorvrouw en vervult een actieve deelname in de uitvoering van de processen rondom bovenstaande projecten. Jij zal ook een aansturende rol hebben richting het media- en e-commerce bureau. Naast de digitale groei speelt ook sustainability een belangrijk thema.

Zelf rapporteer je aan de CX & Digital Transformation manager, die naast jouw team alle andere digital pijlers onder haar hoede heeft. In totaal komt dit neer op zo’n 15fte. Het is een jong team met een ondernemend karakter. Iedereen draagt zijn verantwoordelijk in het digitale succes en de groei. Er heerst een vertrouwelijk sfeer onderling. Niet voor niets dat ze zijn uitgeroepen tot Great place to work.

In de Houthavens in Amsterdam is AllShoes gevestigd en zit een deel van jouw team. Het andere deel zit in Spijkenisse waar Majestic is gestationeerd. Je werkt deels op locatie, want persoonlijke aandacht voor het team is belangrijk. Je werkt daarnaast deels remote vanuit huis.

verantwoordelijkheden als marketing & e-commerce lead:

Verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van de-commerce en de marketing van de verschillende merken.
Verantwoordelijk voor de commerciële doelen en de operationele aspecten op het gebied van e-commerce. Denk hierbij aan de vernieuwing en optimalisatie van de B2B en B2C websites en campagnes, coördinatie bug fixing issues en het nauw onderhouden van contact met e-commerce partners.  
Verantwoordelijk voor campagnes (media en activatie) voor de verschillende grote merken.
Projectmanagement van diverse projecten (bijvoorbeeld grote merk campagnes
Vertaalt de marktkennis naar commerciële creatieve marketing uitingen.
Samen met marketing en e-commerceteam: bedenken en (laten) ontwikkelen van content vanuit beeldende aspect voor o.a. campagnes, social media en nieuwsbrieven bijvoorbeeld het organiseren van fotoshoots.
Deelnemen aan afdeling overstijgende projecten.

de kandidaat

Opleidingsniveau: bij voorkeur een hbo-opleiding marketing, WO werk- en denkniveau is een pre
2-3 jaar werkervaring in soortgelijke lead functie
Goede projectmanagement skills
Brede kennis van CX, e-commerce, online marketing en data.
Analytisch vaardig
Een uitstekende beheersing Nederlandse en Engelse taal in geschrifte
Gaat zelfstandig te werk