Dit bedrijf verandert retail om het dagelijks leven van 12 miljoen klanten makkelijker te maken. Samen partners die op ons retail tech platform ondernemen, zijn ze goed voor 30 miljoen artikelen en bestelpieken tot 700 orders per minuut. Het is dus geen ‘traditionele’ e-commerce speler, maar een retail tech platform. Dat brengt unieke uitdagingen met zich mee, want over werken met partners at scale zijn geen standaardwerken volgeschreven en het aantal peers is beperkt. Ze leren dus elke dag, terwijl ze in Verstappen tempo over het e-circuit razen. De ontbrekende schakel? Een Head of Product Design (UX) die snapt hoe we partners nog succesvoller kunnen maken en dat schaalbaar invult!

head of product design (ux) – platform

De platformstrategie betaalt zich uit, want ze groeien hard en partners nemen inmiddels zo’n 60% van alle klantorders voor hun rekening. Dat aandeel neemt elke dag toe, wat zorgt voor uitdagingen (leuk!) en complexiteit (spannend!). Hoe kun je partners op een prettige en – vooral – schaalbare manier helpen om frictieloos op ons platform te ondernemen? En hoe borg je dat klanten in een steeds grotere productenhooiberg de artikelnaald vinden die ze zoeken? Voor de juiste prijs, kwaliteit en levertijd?

wat je doet als head of product design (ux) – platform

  • Je ontwikkelt een duidelijke visie en vertaalt deze naar een passende design strategy voor bol.com
  • Je geeft leiding aan een team van 10 product designers, een mooie mix van hardwerkende praktijkmensen en meer ervaren designers
  • Je bent verantwoordelijk voor het opschalen van het team, het waarmaken van onze groeiambities en het borgen van een gezonde organisatiestructuur samen met het Platform Product Leadership
  • Je brengt het team naar de next level op basis van best practices, aandacht voor detail en soms onconventioneel denken
  • Je werkt nauw samen met Product Management, Analytics en tech counterparts om een data-based visie voor de gebruikerservaring van onze producten vorm te geven
  • Je fungeert als de expert op het gebied van product design, waarbij je onze tools en ecosystemen vanaf de bodem innoveert en opschaalt

Als Head of Product Design geef jij – binnen de Platform organisatie – vorm aan een nieuwe rol in een dynamisch umfeld. Ons platform groeit immers constant, waardoor we steeds sneller en gerichter moeten innoveren. Als inspirerend leider bouw je een solide en succesvol product designteam, toon je inspirerend leiderschap, zet je stippen aan de horizon en faciliteer je samenwerking, groei en innovatie. Cruciaal is dat je een breed gedragen data-based visie weet te vertalen naar een inspirerende design strategy voor je team.

In jouw team creëer je een way of working waarin de mens centraal staat en waarin constructief naar oplossing wordt gezocht. Je hebt genoeg ervaring om te zien wie de leiders van morgen zijn. Deze potentials help je bij hun ontwikkeling – je bent hun mentor en coach. Al met al borg je dat jouw team bijdraagt aan het succes van onze partners en bol.com promoot als logisch startpunt van winkelen.

waarom jij het verschil kunt maken?

Omdat je gedijt bij het ontwikkelen van great people en great products. En omdat je de juiste people skills hebt, waarmee je de team dynamiek kunt sturen en de way of working kunt optimaliseren. Jij kunt dus glashelder communiceren. En je weet stakeholders te inspireren met de input van product design en laat ze zien wat dit betekent voor de way of working. Bovendien kun je makkelijk cross-functioneel schakelen met zowel interne stakeholders als externe partners.

Je hebt een brede achtergrond in product design en bent goed ingevoerd in de wereld van data-based productdesign en product development. Daarnaast maak je makkelijk de vertaalslag van strategie naar projecten en kun je projecten en taken (laten) scherp prioriteren. Bovendien heb je de absolute wil om impact te maken op collega’s, jouw team en bol.com als geheel. Grote, complexe problemen? Daar draai jij je hand niet voor om, je krijgt er juist energie van!

3 redenen waarom dit (n)iets voor jou is

  • Ja, als je 6+ jaar ervaring inbrengt met product design en UX, en met het leidinggeven aan designteams – bijvoorbeeld bij scale-up, retail, e-commerce of overheid
  • Ja, als je handen jeuken om je team naar de next level te brengen
  • Ja, als je je het liefst vastbijt in data-based executies en testing
  • Nee, als je helder en consistent communiceren lastig vindt
  • Nee, als je wel luistert naar stakeholders, maar uiteindelijk het liefst je eigen zin doordrijft
  • Nee, als je alleen warm wordt van visual design, maar niet van data driven product design