Het bedrijf is een merk dat maatschappelijk inzet om mensen meer te laten fietsen. Deze missie draagt aan de vitaliteit van mensen en de duurzaamheid voor de wereld. Twee zaken waar de organisatie veel waarde aan hecht. Om een sterk merk een impactvolle stempel op de wereld is het dan ook essentieel dat een head of e-commerce & brand ook het neerzetten en uitbouwen van een brand goed begrijpt.

Via het verder uitrollen van de internationale, online presence maak jij van de organisatie een van de top drie merken in Europa met een high end branding en de beste e-commerce ervaring.

head of e-commerce & brand

Als manager bouw jij verder en zet jij een stevige basis neer voor de verdere uitrol naar Europa. Niet alleen het eigen platform valt onder jouw hoede, ook marketplaces en onze internationale merk presence zijn belangrijke succesfactoren.

We zoeken een e-commerce professional die snapt hoe digital met een fysieke wereld kan samensmelten door de gehele customer journey heen. Daarnaast weet jij als geen ander hoe je vormgeeft aan een framework, zowel commercieel als voor brand, voor verdere internationale uitrol.

de functie als head of e-commerce & brand

Samen met jouw team (met specialisten op marketing, digital, development, content en creatie) breng je jouw visie tot leven. En dat niet alleen; ook je collega’s van product development, B2B sales en finance zijn cruciaal voor het succes. Je weet hen mee te nemen en te overtuigen van het gemeenschappelijke belang.De ambitie is groot, maar er is ook geduld nodig om vanuit de huidige situatie te versnellen. Dat hoeven we de bouwer niet uit te leggen, toch? Net zomin als dat we een ondernemende kijk wensen. Wat heeft prioriteit? Welke volgordelijkheid is wenselijk? Hoe zet ik budget handig in? En hoe bouw je je team uit: zowel lokaal/ decentraal als vanuit het hoofdkantoor.

Voor deze rol kijken wij naar iemand die ervaring heeft op de volgende terreinen:

  • Go-to-market strategie opzetten voor lokale markten
  • Internationaal uitrollen van een merk
  • Balans weten te vinden tussen performance en branding
  • Het verder optimaliseren van de platform infrastructuur
  • Verder internationaliseren van Marketplaces
  • Versterken en uitbouwen aantal social kanalen
  • Nieuwe opkomende kanalen /initiatieven onderzoeken en onboarden.
  • Leiding geven aan, en het verder uitbouwen van het online team
  • In- en outsourcen van specialismen (bureaus of flexibele schil)