Voor het bekendste attractiepark van Nederland zoeken we een head of digital excellence, die verantwoordelijk is voor onze digital koers in Nederland en zowel web als app. Samen met het marketingteam in Nederland en Frankrijk ben je verantwoordelijk voor onze inzet van online marketing- en communicatiemiddelen en met als (uiteindelijke) doel het realiseren van sales via onze directe onlinekanalen. Het (digital) marketingteam zorgt voor een optimale conversie en zichtbaarheid van de organisatie en het vakantiepark. De focus ligt op de volledige funnel (Awareness-Consideration & Convert) om de online ticketverkoop te maximaliseren én op het creëren van een optimale merkbeleving binnen de consumenten- en zakelijke markt voor zowel het attractie-als vakantiepark.

head of digital excellence

Direct leidinggevende: Marketing & Sales Director

De Head of Digital Excellence’s hoofdtaken zijn de volgende:

  1. Platform (website+mobiele app)
    1. Door ontwikkelen van de websites voor de organisatie en HR- website (Recruitee) – Drupal CMS
    2. Door ontwikkelen van de app
    3. Product Owner bij Smile, schakel tussen Smile, de brug tussen Intern Digital Marketing en IT (applicatie beheerder)  1) Het team van Smile werkt Agile
    4. Verantwoordelijk voor de API ticketing web application in samenwerking Applicatiebeheerder
    5. Galaxy Sales Maintenance interface(s) gedeeld met applicatiebeheerder waarbij laatstgenoemde hoofd uitvoerder is
  2. Innovatieve projecten doorontwikkelen
    1. Full focus op first party data;
      1. Datalake;
      2. CDP;
    2. Google Measurement (GA and GTM)
    3. Op de hoogte zijn van de laatste digitale ontwikkelingen en het inspireren van het managementteam hierin
  1. Verantwoordelijk voor het juist meten van alle cijfers in Google Analytics en de juiste implementatie in Google Tag Manager op onze website, i.s.m de senior digital marketeer
  2. Email (Eloqua) techniek en platform
    1. Koppeling tussen API en platform
    2. Meedenken met de Marketing automation campagnes en flows
  1. Connections between CMS and other software (like: Fastlane, Eloqua, GA, Contentsquare etc.)
    1. Gedeelde verantwoordelijkheid met de applicatiebeheerder en Digital marketeer CRM
  2. CRO-websites
    1. Hypotheses en testen bedenken (door middel van o.a contentsquare), implementeren via Maxymiser en analyseren/optimaliseren om conversie verhogende campagnes te kunnen draaien

wat vragen wij van jou

  • HBO/WO werk- en denkniveau (bij voorkeur richting -digitale- marketing);
  • Communicatieve vaardigheden op gebied van (digitale) marketing, commerciële economie of informatica.
  • Minstens 5 jaar werk ervaring in digitale marketing omgeving en/ of in een e- commerce omgeving
  • Vloeiend in Nederlands en Engels, waar mogelijk Frans
  • Basiskennis van webontwikkeling (HTML5, CSS3, JS en SQL)
  • Bij voorkeur ervaring met API-webapplicaties
  • Ervaring met Google Marketing Platform
  • Deelnemen aan de marketing commission in Parijs (+/- 6-wekelijks)
  • Ervaring met content managementsystemen (bij voorkeur Drupal)
  • Kennis van SEO, SEA en CRO
  • Kunnen communiceren en redeneren met partners (Development agency)
  • Mogelijk werken op werkavonden en weekends (hoogseizoen)
  • Mogelijk kan er gevraagd worden om partners te bezoeken

de organisatie

De organisatie bestaat uit drie onderdelen. Hoofdpoot is het attractiepark dat zich richt op Companions (families met kinderen tussen de 6-12) en tieners en jongvolwassenen. Daarnaast maken het vakantiepark (gericht op bezoekers van het attractiepark) en het te verhuren evenemententerrein van circa 80 hectare inclusief bijbehorende vergunning onderdeel uit van de organisatie. Het park is dicht in de winter, wat betekent dat de medewerkerspopulatie bestaat uit een vaste bezetting die het gehele jaar werkzaam is voor de organisatie (ca. 100 medewerkers) en seizoen krachten (ca. 1200 medewerkers). De organisatie bestaat naast een aantal stafafdelingen uit de afdelingen marketing & sales, operations en in-park spending.

De afdeling marketing & sales is verantwoordelijk voor de realisatie van omzetdoelstellingen van de organisatie voor wat betreft kaartverkoop voor het park (al dan niet via samenwerkingsverbanden), en verhuur van het business center. De afdeling bestaat, naast een Head of strategy/revenu/insights, uit de sub-afdelingen marketing, digital marketing en sales, die nauw met elkaar samenwerken m.b.t. de planning en uitrol van campagnes.