Het aan jou om, samen met jouw team, deze e-commerce partij voor onderdelen van custom motorbikes online verder uit te bouwen. Het startsein is gegeven voor een ambitieuze uitbreiding en groei van het bedrijf. Om vorm te geven aan alle ontwikkelingen zijn wij op zoek naar een general manager E-commerce.

general manager e-commerce

Jij hebt visie over waar we naar toe zouden moeten gaan, stelt doelen, brengt structuur en kunt denken als een ondernemer. Je tilt E-commerce naar een hoger niveau en bent zowel strategisch als pragmatisch. Jij krijgt jij de dagelijkse leiding binnen (+/-12 fte) met o.a. customer service, inkoop, marketing, productmanagement etc. Samen met jouw team ontwikkel je een visie en strategie met een sterke nadruk op E-commerce en marketing.

Je schakelt ook regelmatig met de andere leidinggevenen van de andere merken binnen dit internationale netwerk.

taken en verantwoordlijkheden van de general manager e-commerce:

  • Het hebben, (door)ontwikkelen en implementeren van een marketing en e-commerce visie en strategie en daaruit voortvloeiende doelstellingen formuleren.
  • Aansturen van de dagelijkse bedrijfsvoering
  • Doorontwikkelen van het platform en aansturen online marketing kanalen
  • Ontwikkelen en invoeren van KPI’s om business doelstellingen te monitoren en te managen
  • Het aanbrengen van een heldere structuur en duidelijke processen
  • Het bewaken van de kwaliteit en de supply chain
  • Ontwikkelen van nieuwe boutiqueshop(s)
  • P&L verantwoordelijk voor alle webshops

wie wij zoeken

We zoeken jou als jij een verbinder bent. Niet alleen people management is belangrijk, maar ook jouw commerciële drive en uiteraard kennis van E-commerce. De toekomstige general manager E-commerce heeft conceptueel vermogen (mede bedenken van een visie), is strategisch en denkt in structuren. Is analytisch zonder te over theoretiseren maar juist gecombineerd met een hands on mentaliteit. Weet een organisatie mee te nemen in ideeën, te enthousiasmeren en heeft een sterke drive naar continue verbetering.

Opleiding en werkervaring:

  • Afgeronde HBO/WO opleiding, bij voorkeur Bedrijfskunde, Marketing of iets vergelijkbaars
  • Ongeveer 5 tot 7 jaar ervaring in E-commerce in een leidinggevende rol
  • Goede beheersing van de Engelse taal
  • Ervaring in een buy-and built omgeving is een pre

wat bieden wij

Hier werken betekent onderdeel worden van een hechte organisatie. Samen staan jullie voor de mogelijkheid om grote stappen te zetten in verdere ontwikkeling en professionalisering. Uiteraard met vrijheid en eigen verantwoordelijkheid maar gesteund door kennis en ervaring bij zusterbedrijven is dit een mogelijkheid om écht iets unieks op te bouwen.