Als E-mail marketeer verzorg je de strategie op dit belangrijke kanaal en zet je de volgende stappen op het gebied van marketing automation. Jij bent niet alleen expert op het gebied van E-mail maar kan kanaal overstijgend denken. In de uitvoering wordt je ondersteund door je teamgenoten. Klinkt dit als de juiste vervolgstap voor jou?
de rol van e-mail marketeer
Dit E-Commercebedrijf is marktleider in online B2B-drukwerk en bedienen vooral de Nederlandse en Belgische markt.
Waar het om draait bij deze site is zoveel mogelijk verkeer realiseren. E-mail marketing speelt een sleutel in het online succes. Binnen het marketingteam zoeken we een data gedreven en creatieve e-mail expert die klanten aan ons weet te binden. We zijn momenteel gestart met de implementatie van een compleet nieuw CRM systeem via Hubspot. Jij weet hoe je op basis van de customer journey het maximale hieruit kunnen halen en stippelt de e-mailstrategie uit. Je bedenkt en ontwikkelt geautomatiseerde campagnes en analyseert de resultaten, zodat we continu blijven optimaliseren. Je voert a/b testen uit en zorgt voor personalisatie om de relevantie voor de klant te bevorderen. In samenwerking met de content- en campagne marketeers zorg je voor de juiste doorvertaling naar e-mailcampagnes. Je beheert de contentkalender voor jouw kanaal en zorgt voor de benodigde content vanuit het team van designers, copywriters, videomaker en content marketeers. Om onze opt-in base te vergroten, bedenk je ook effectieve leadgeneratie campagnes en zorg je voor de juiste opvolging van de leads. Ze zijn bij uitstek op zoek naar iemand die assertief is, visie heeft en hier draagvlak voor kan creëren.
het team
Je komt in het Marketing Channels-team, waar andere (online) marketingspecialisten in werken op o.a. het gebied van SEO, SEA, Social Media en campagne management je werkt nauw samen met contentmarketeers, designers en andere tekstschrijvers. Daarnaast werk je nauw samen met product owners en developers voor de doorontwikkeling van nieuwe features en technologieën
jij…
- hebt minimaal 3-4 jaar aantoonbare ervaring als E-mail Marketeer;
- hebt minimaal een HBO-studie afgerond in de richting van marketing of communicatie;
- hebt ervaring met marketing automation systemen;
- ervaring met Clang en/of Hubspot in een sterke pre;
- ervaring met Google Analytics;
- bent resultaatgericht en beschikt over een creatief en analytisch denkvermogen;
- hebt een kritische blik op je eigen vakgebied, maar ook op de andere facetten binnen (online) marketing;
- bent communicatief sterk en een echte teamplayer;
- wekt het beste in een dynamische omgeving, waar je snel moet schakelen en geen dag hetzelfde is.
wij bieden
- Een functie waarin je veel vrijheid krijgt voor eigen initiatieven;
- Nationale Nederlanden pensioensregeling;
- 25 vakantiedagen (o.b.v. 40 uur);
- reiskostenvergoeding;
- flexibele werktijden en de mogelijkheid om (voorlopig) vanuit huis te werken met een eigen laptop;
- ruimte om opleidingen en cursussen te volgen;
- een jaarcontract met uitzicht op een vast contract;
- een (virtuele) vrijdagmiddagborrel of (virtuele) koffiepauze met je collega’s.
we hopen snel weer gebruik te kunnen maken van onze:
- Toffe gameroom om even stoom af te blazen;
- volle eventkalender met o.a. ons jaarlijkse zomer- en winterfeest;
- fitnessruimte en wekelijks bootcamps;
- lunchbar met alles wat je nodig hebt voor een goed belegd broodje of een lekkere salade.