Ben jij een echte aanpakker die ervan houdt om de online etalage van GROHE zelf zo goed mogelijk neer te zetten? Die houdt van het creëren van een optimale customer journey en user experience voor de verschillende fases voor de verschillende doelgroepen? Maar ook gek is op traffic, statistieken, analyses en het continue optimaliseren? Dit zodat jouw bijdrage van onschatbare waarde is voor het creëren van leads naar onze diverse verkooppartners en uiteindelijk reflecteert in onze sales. Dan zijn wij zeker opzoek naar jou als digital marketing specialist.

digital marketing specialist

wie wij zijn

GROHE is ‘s werelds marktleider in de sanitair branche en vind je inmiddels in meer dan 130 landen wereldwijd. Grohe Nederland B.V. is de Nederlandse marketing-, verkoop- en serviceorganisatie. Wij verkopen onze producten niet rechtstreeks aan onze B2C en B2B klanten, maar via onze verkooppartners: groothandels, e-tailers, retailers en bouwmarkten.

Onze organisatie stelt de hoogste eisen wat betreft productprestaties, dienstverlening en relatiebeheer. Onze kernwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid hebben wij hoog in het vaandel om je overal en altijd “Pure Freude an Wasser” te bieden.

wat je doet als digital marketing specialist

Wie denkt dat een douche maar een douche is en een kraan maar een kraan, die heeft het mooi mis. Bij het neerzetten van het merk GROHE en het promoten van ons productportfolio op onze website en in Google komt toch wel meer om de hoek kijken als je met verschillende doelgroepen te maken hebt. Maar ook als je daarnaast rekening moet houden met de verschillende productportfolio’s van verschillende sub brands, met verschillende verkoopkanalen en de verschillende fases in de customer journey. Want zo zoekt een consument naar hele andere productinformatie, tools en content dan bijvoorbeeld een installateur of een architect. Maar ook de user experience verschilt per doelgroep. En hoe creëren we zoveel mogelijk traffic naar onze eigen site en zoveel mogelijk leads naar onze verkooppartners? Kortom, een hele mooie uitdaging waar jij voor ons heel veel toegevoegde waarde kan creëren!

waar ga jij je o.a. mee bezig houden?

  1. Het updaten en (technisch) onderhouden van grohe.nl en incl. het creëren van een optimale customer journey en user experience voor al onze klanten: consumenten, groothandels, installateurs, architecten en designers
  2. Opzetten van campagne pagina’s voor onze sales cycle campagnes voor het creëren van leads naar onze verkooppartners incl. bijhouden van statistieken en maken van analyses
  3. Het verder SEO optimaliseren van grohe.nl zowel technisch als qua content incl. SEO-zoekwoorden analyse
  4. Search Engine Marketing: SEO (external link building)/SEA campagnes samen met onze agencies
  5. Het updaten van ons multimedia inspiratieplatform grohe-x.nl
  6. Het updaten van onze webshop voor onze keukenaccessoires

wie jij bent

  • Een echte aanpakker die nauwkeurig is, die goed kan presteren ondanks strakke deadlines en snel kan handelen bij technische problemen. Het is voor jou geen probleem om snel te schakelen met je (internationale) collega’s als ook met onze agencies in zowel de Nederlandse als Engelse taal.
  • Creatief: geef jou een briefing en content en je bouwt binnen no time een nieuwe aantrekkelijke webpagina die meteen SEO geoptimaliseerd is en bijdraagt aan een optimale customer journey en user experience.
  • Proactief: goed is voor jou niet goed genoeg. Je bent continue opzoek naar verbeteringen en verdere optimalisaties. Maar gaat ook opzoek naar nieuwe dingen om onze website(s) zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
  • Kennis van diverse systemen en tools, zoals FirstSpirit, Sitecore, Hotjar, Ahrefs, Google Analytics, Google Search Console, SalesForce en Photoshop.

dit kan je verwachten als digital marketing specialist bij GROHE

Je komt te werken op de marketingafdeling in het Digital Marketingteam. Je werkt nauw samen met je digitale collega’s, de marketing activatie managers en product managers, maar ook intensief met onze collega’s op het hoofdkantoor in Düsseldorf waar Engels de voertaal is. Je rapporteert aan de Leader Digital Marketing BeNeLux. De sfeer op ons kantoor is informeel, ondernemend en open. Ondanks dat je aan de slag gaat bij een groot A-merk en marktleider, werken er op onze vestiging in Nederland circa 80 medewerkers.

En niet te vergeten natuurlijk:

  • 37 vakantiedagen
  • 5.5% eindjaarsuitkering
  • 12,5% bonusuitkering bij behalen van de salesdoelstellingen
  • Gratis lunch op kantoor
  • Thuiswerkvergoeding
  • Vergoeding voor sportschool
  • Max. 2 dagen per week thuiswerken bij 40 uur in de week
  • Werken bij een internationaal bedrijf

Is deze baan jou op het lijf geschreven?
Stuur dan een creatieve motivatie waarom jij de meest geschikte kandidaat bent inclusief jouw cv. Verras ons! En laten wij daarna dan snel een kopje theedrinken uit onze GROHE Red kokend waterkraan, maar een kopje koffie mag natuurlijk ook.