Ben jij een ondernemende digitale specialist(e) die energie krijgt van factbased optimaliseren en die kan schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau? Hou je ervan om je online kennis op peil te houden én te delen met je collega’s en staat het klantbelang bij jou altijd voorop? Dan ben jij misschien we de Digitaal Strateeg die we zoeken!
digitaal strateeg
Bij Customer & Digital Experience (CDX) bedenken en bouwen we de online winkel. Vanuit de overtuiging dat bankieren altijd makkelijker en persoonlijker kan, ontwikkelen we oplossingen die klanten meer regie over hun bankzaken geven. Met een gigantische databerg als basis en ons unieke usability lab als teststation, bouwen we agile aan digitale diensten die klanten verrassen én vooruithelpen. En daar kun jij bij helpen!
je werk
Als de Digitaal Strateeg van het E-Commerce & Engagement team Klantgroepen bedenk je zelf, samen met het team, innovatieve oplossingen om online prestaties en het digitale serviceniveau en de klanttevredenheid te verhogen. Je neemt ook het voortouw en de verantwoordelijkheid voor de uitrol van hetgeen jullie ontwikkelen.
We focussen nooit op één enkele oplossing. Om de digital klant beter te bedienen en begeleiden richting ‘Personal Banking in a Digital Age’ denk en werk je scenario’s uit, waarbij je per oplossing o.a. de meerwaarde, kosten, doorlooptijden, toekomstbestendigheid en onderlinge afhankelijkheden van andere teams en kanalen in kaart brengt.
verder
- zet je automated marketing in om klanten bekend te maken met onze specifieke customer segment proposities en mogelijkheden en zorg je ervoor dat ze geactiveerd worden in het gebruik van onze (digitale) dienstverlening
- bedenk je hoe je door optimale (digital first) customer journeys een diversiteit aan klanten enthousiasmeert om ook andere producten en diensten te gebruiken
- heb je een visie op hoe een propositie optimaal kan worden uitgerold over het digitale domein, call en bemenst contact in de vorm van expertise en advies
- bedenk en implementeer je klantgerichte digitale oplossingen om onze diensten vindbaar en zichtbaar te maken en inzet van verschillende middelen zoals email, notificaties in de app, en display en message cards om te optimaliseren. Verbeterkansen baseer je op actuele, brede domeinkennis van de markt, klant, bankprocessen en nieuwe technieken. Je zet hiervoor data, analyses en andere inzichten in
- analyseer en monitor je campagnes en journeys en stuur je bij op basis van deze inzichten en uitkomsten.
- stem je met stakeholders af over nieuwe functionaliteiten en prioriteiten en verzorg je de implementatie van campagnes en nieuwe digitale oplossingen zoals always on campagnes, klantdialogen en andere triggers.
werkomgeving
Als Digitaal Strateeg Klantgroepen zorg je er samen met je collega’s in het E-Commerce & Engagement Team Klantgroepen voor dat onze klanten nog makkelijker en met plezier digitaal kunnen bankieren.
E-Commerce & Engagement bestaat uit 7 teams. Jij werkt binnen team Klantgroepen in een divers en multidisciplinair team: samen met je collega data analist(e), copywriters, een optimalisatiespecialist(e) en een visual designer kunnen jullie ideeën van A tot Z uitwerken en uitvoeren. Je werkt direct samen met het Hoofd E-Commerce & Engagement, samen zorgen jullie voor innovatieve resultaten en nemen de organisatie mee in het enorme potentieel van E-Commerce & Engagement.
Het team werkt aan dé strategische pijler: Groei in de strategische klantgroepen. De ambities liggen hoog, net als het werk tempo. Ons team houdt van snel schakelen en elke dag weer dingen voor elkaar krijgen. We worden blij van impact maken op onze klantgroepen en ook van de latest & greatest op gebied van digitaal campagne voeren (bijv. AR in Snap) en proposities bouwen. In deze rol maak je ook deel uit van ons Extended Leadership Team. Dat houdt in dat je input en expertise ook bij team overstijgende onderwerpen binnen E-commerce of Engagement of CDX gevraagd en gewaardeerd wordt.
je profiel als digitaal strateeg
Je beschikt over een ondernemersgeest om jouw ideeën in samenwerking met andere teams en afdelingen in de bank op te zetten. Je weet mensen te overtuigen en motiveren en snapt wie je zowel binnen de organisatie als extern in beweging moet krijgen. Je kunt data interpreteren en vertalen en weet uitkomsten te vertalen naar concrete oplossingen. Bovendien kun je strategische concepten omzetten tot (deel)projecten waar je samen met collega’s resultaten aan weet te verbinden en waar het team acties aan kan koppelen.
vereist:
- Digital marketing werkervaring bij voorkeur in een commerciële setting
- Ervaring in het managen en overtuigen van diverse collega’s binnen corporate omgevingen
Ondernemers skills: Je hebt jezelf bewezen als iemand die binnen een corporate omgeving dingen gedaan krijgt - Ervaring met de (door)ontwikkeling en uitrol van digitale proposities
Development skills: Je hebt in je carrière al vernieuwende, digitale proposities ontwikkeld en live gekregen - Ervaring in het neerzetten en werken vanuit beyond channel customer journeys en het bedenken van testplannen om oplossingsideeën te valideren
Journey skills: Jij bent ervaren in het neerzetten van boeiende klantreizen door de verschillende contact kanalen heen. - Ervaring met het ontwikkelen van groei- en/of efficiency plannen voor lange en korte termijn en het opstellen van business cases