We bouwen een nieuw marketing team voor Eye Wish (NL/BE) en zoeken een CRM Marketeer die dit kanaal volledig in mag richten. Wil jij ècht impact maken in een commerciële digitale rol en ben je strategisch en analytisch sterk, dan ben je geknipt voor deze functie. The floor is yours om alles uit te bouwen!
crm marketeer
over de rol
Je bent onderdeel van een nieuw te vormen marketingteam. Vanuit een centrale marketing strategie ga je aan de slag voor een nieuw merk van een bekende Nederlandse retailer. Binnen het marketing team is het jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat de juiste campagnes op het juiste moment bij de juiste doelgroep terecht komen. Je draagt zorg voor miljoenen e-mails en DM’s. Je bouwt complexe automation flows en personalisatie tools en zorgt voor de optimale inrichting van de kanalen. Je stemt de inhoud af met de content specialisten voor de optimale content.
Je gaat voor de beste kwaliteit en zoekt continu naar het optimaliseren van de resultaten. Je analyseert ook de interne processen en de kansen op de markt om de beste campagnes op de beste kansen in te zetten. Kortom jij maakt campagnes die aankomen en impact maken.
de opdracht als crm marketeer
- Je activeert en optimaliseert de database
- Implementeren/inrichten van een markting automation tool
- Je verhoogt klantwaarde door het bedenken, creëren en uitvoeren van gepersonaliseerde en omnichannel campagnes
- Je verbetert de conversie door het testen en ontwikkelen van email campagnes;
- Je ontwikkelt en implementeert een effectieve Customer Life Cyclestrategie
- Je ontwikkelt CRM plannen op categorie- en merkniveau ism Category Management
- Je signaleert nieuwe relevante technologische ontwikkelingen en bekijkt samen met interne en externe partijen naar de implementatiemogelijkheden
- Je coördineert en beheert de jaarplanning van de commerciële klantgerichte EM en DM activiteiten en campagnes.
de kandidaat
- Je acteert zowel op operationeel als strategisch niveau
- Je bent analytisch, commercieel en resultaatgericht
- Je krijgt energie van plannen en organiseren en het uitvoeren van meerdere activiteiten tegelijk onder druk van deadlines
- Je beschikt over een zelfsturende houding, maar bent ook een teamspeler
- Afgeronde hbo of wo opleiding (klantgerichte marketing of communicatie)
- Minimaal 4 jaar ervaring als Customer Marketeer of CRM/Loyalty Marketeer en aantoonbare ervaring met data-gedreven marketing.
- Ervaring met Grotere ESP’sZoals CanopyDeploy of Selligent is een pré
- Ervaring met personalisatie tools is een pré
- Hogere kennis van HTML, CSS of Javascript is een zeer grote pré