Als CRM marketeer kom je te werken binnen het agile marketingteam dat verantwoordelijk is voor alle marketingactiviteiten om de commerciële lezersmarktdoelstellingen te realiseren voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Vanuit dit team zijn we continu bezig om onze (potentiële) abonnees beter te benaderen, te bedienen en te behouden.
crm marketeer
Het marketingteam bestaat uit acht superleuke collega’s die elke dag tot het uiterste gaan om onze (potentiële) abonnees te bedienen. Binnen dit team heeft iedereen zijn eigen focus: van performance, conversie-optimalisatie, brand & campagnemanagement tot design en data. We werken in korte cycli (sprints) samen aan het realiseren van onze korte en lange termijn doelstellingen. Plezier hebben in je werk, het beste uit jezelf halen en samen met je collega’s bijdragen aan het behalen van de gestelde doelstellingen, dat is werken bij dit marketingteam.
wat doe je?
Mede ontwikkelen van de engagement strategie! Jij formuleert in samenwerking met de Marketing Managers de kaders met betrekking tot de te voeren engagement en retentiestrategie. Onder ‘engagement’ wordt de (digitale) activiteit op alle platformen van de content merken van zowel (nog) niet betalende, als betalende lezers als luisteraars verstaan, middels de kanalen die marketing tot zijn beschikking heeft. Je snapt ook de relatie tussen engagement en retentie. Naast de ontwikkeling van de strategie, zorg jij ook voor de uitvoering en voor een continue optimalisatie. Dit in nauwe samenwerking met collega’s van het agile marketingteam maar ook met andere teams (productteam, content sales afdeling, business intelligence).
verhogen van de engagement
Als Engagement Marketeer snap je de klantreizen van de verschillende prospects/klanten/lezers/luisteraars over de verschillende platformen (papieren uitgave, site, app’s, nieuwsbrieven etc.) heen. Jij werkt datagedreven en begrijpt waar de verbeter- en ontwikkelpunten zitten, om zo de customer experience te optimaliseren, engagement te verhogen, lezers/luisteraars vast te houden en te transformeren naar loyale klanten. Dit geldt voor zowel de particuliere als de zakelijke klanten waarbij content voor het gehele bedrijf wordt ontsloten.
ontwikkelen van impactvolle acties en campagnes
Je zoekt nieuwe mogelijkheden om engagement te verhogen middels de verschillende (marketing) kanalen en gebruikt hierbij je creativiteit om tot opvallende, effectieve en impactvolle acties en campagnes te komen t.g.v. het verhogen van het engagement van gebruikers. Hierbij geef je invulling aan het mede ‘vermarkten’ van de (ontwikkelde) producten/platformen die bijdragen aan het vergroten van het engagement, zoals bijvoorbeeld nieuwsbrieven en apps. Ook ben je verantwoordelijk voor de retentie en winbackcampagnes.
data & trends
Jij definieert de metrics die het succes van engagement meten. Op basis van deze metrics analyseer jij de resultaten met behulp van data verkregen via verschillende bronnen (analytics, onderzoek, gebruiksfeedback etc.). Zodoende zorg jij voor een diepgaand inzicht in de successen en verbeterpunten van jouw engagement strategie. Jij volgt de meest relevante ontwikkelingen op het engagement vlak nauwgezet en deelt jouw kennis met de rest van de organisatie.
wie ben jij als crm marketeer?
- 36 uur per week beschikbaar
- Hbo of wo- werk- en denkniveau
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
- Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands
- Je bent analytisch sterk en werkt data gedreven (kennis van SQL is een pre)
- De klant staat centraal in alles wat je doet: zo heb je ervaring met het door vertalen van customer journeys naar structurele campagnes (e.g. nurture & drip campagnes)
- Ervaring met activatie, on boarding campagnes en engagement campagnes
- Je bent communicatief sterk en een resultaatgerichte denker
- Ervaring met segmentatie en databasemarketing
- Evaring met B2B marketing
- En niet geheel onbelangrijk: je bent een buitengewoon leuk mens (die binnen een net zo’n leuk team komt te werken)