De toekomst duurzamer maken door zonne-energie mogelijk te maken, is waar we goed in zijn! Dat doen we op internationaal niveau als toonaangevende leverancier in de markt. Wij leveren montagematerialen voor zonnepanelen aan zowel installateurs als groothandels binnen de Solar branche.

Als B2B speler zijn we zelf in transitie om digital een belangrijk kanaal te laten zijn richting onze klanten. Die willen we niet alleen inspireren, commercieel bedienen maar servicen met de juiste boodschap op het juiste moment. Jij zorgt ervoor dat de relevante boodschap op het juiste moment onze klant bereikt. En dat op internationaal niveau.

Het team wordt uitgebreid met online marketing, digital content en online campagne kennis. Als content marketeer draag je met jou inhoudelijke kennis en creatieve pen en leuke ideeën bij aan onze digitale strategie naar een volgende niveau te brengen binnen Europa.

content marketeer

Als Content Marketeer ga jij je bezighouden met het ontwikkelen en publiceren van content op websites, social media kanalen en andere uitingen. Je bedenkt campagnes en maakt een contentkalender voor onze eindgebruiker de installateur, of te wel “de solar hero”, die ons montagesysteem voor zonnepanelen op het dak monteert. Content is een speerpunt in onze customer experience. Je wordt ondersteunt door jouw collega die alle grafische content en beeldmateriaal verzorgt.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen van content voor installateurs (inspirerende blogs, korte video’s, tips & tricks, etc.).
  • Onderhouden en verbeteren van websites en mailings.
  • Beheren van onze internationale social mediakanalen.
  • Monitoren van productinformatie van ESDEC op channel partner sites.
  • Redigeren van artikelen voor publicatie op onze platformen.
  • Mede ontwikkelen en uitvoeren van campagnes met (inter)nationale channel partners.

 

Als Content Marketeer werk je voor de business units ESDEC Distributie; zij leveren aan vaste distributeurs. En ESDEC Solar Projects; zij leveren aan project installateurs en ontwikkelaars.

Je gaat onderdeel uitmaken van het Marketing team met circa 12 collega’s en rapporteert aan de Marketing Director.

profiel

  • Een afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van communicatie/marketing of journalistiek.
  • Bewezen ervaring met het maken en uitstippelen van een content strategie.
  • Ervaring met CMS systemen.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Jij kunt complexe materie vertalen naar simpele en duidelijke content.
  • Goed gevoel voor tone of voice.
  • Je kunt je vastbijten in elk soort materie en het kennen van de doelgroep.
  • Je bent assertief en creatief.
  • Je bent communicatief vaardig.
  • Je bent vlot en ondernemend.
  • Je bent een echte aanpakker en brengt humor met je mee.