Het is jouw taak om de categorie buitenverlichting stevig neer te zetten en te zorgen voor groei. Als Category Manager Lighting ga je aan de slag met het samenstellen van het optimale assortiment van de categorie buitenverlichting met de merken Fairybell en Luxform. Dit wordt jouw toko. Hiermee lever je een belangrijke bijdrage aan de groei van Luxform.

category manager lighting

Jij levert belangrijke input voor de nieuwe commerciële strategie waaronder de D2C strategie voor jouw categorie. Jouw strategische categorieplan is gebaseerd op marktonderzoek, consumenten- en shopper insights. Je kent de markt op je duimpje, volgt alle internationale trends en ontwikkelingen en weet alles van jouw retailkanalen. Je creëert het optimale assortiment met maximale waarde voor de consument.
Samen met de Brand Manager bepaal je welke nieuwe innovaties en producten aan de merken toegevoegd moeten worden en op welke manier deze geïntroduceerd en gepresenteerd moeten worden in de markt.
Je bent budget- en marge verantwoordelijk, bepaalt inkoop- en verkoopprijzen en het promotiebeleid. Je stuurt een inkoper aan die de beste producten tegen de juiste voorwaarden aan het assortiment gaat toevoegen. Daarnaast ben je samen met de Brand Manager de grote inspirator voor jouw sales collega’s en de retailers. Je helpt ze met het verkopen van jouw assortiment aan de retailers door het geven van de juiste tools. Je gaat samen met hen het gesprek aan om te kijken op welke manier de retailer het marktaandeel van de categorie buitenverlichting kan laten groeien.

Voor de D2C strategie bepaal je samen met de E-commerce Manager de juiste manier om jouw categorie via dit nieuwe kanaal te promoten. Ook help je het e-commerce team met de juiste input voor optimale verkoop via market places.
Je analyseert alle commerciële resultaten en ontwikkelingen, zodat je de juiste beslissingen kunt nemen ten aanzien van jouw categorie.

de organisatie

De totale groep wordt gevormd door twee business units. Samen vormen deze twee onderdelen een zogenaamd house of brands. De Business Unit Textiel (Arli Group en Hemsson) draagt merken onder zich als Cinderella en DDDDD, maar ook het digital only brand Joarz. De Business Unit verlichting (Luxform) bestaat uit de merken Fairybell en Luxform. Beide gericht op buitenverlichting. De Business Unit Managers sturen ieder een team aan wat bestaat uit een Category manager (en inkoop), sales en de Brand Lead. Het merk en alles wat daarbij komt kijken is jouw domein. Daarnaast doen de Business Units een beroep op een centraal ingericht marketing en digital team en de productie- en distributieorganisatie.

profiel

  • Je hebt minimaal 8 jaar ervaring in category management
  • Je bent commercieel en resultaat gedreven
  • Je hebt affiniteit met shopper marketing
  • Je hebt ervaring in het home deco en/of (outdoor) living segment
  • Je hebt veel affiniteit met retail en e-tail
  • Je kijkt naar buiten; volgt alle (inter)nationale trends en ontwikkelingen op de voet
  • Je bent analytisch sterk en weet uit data en resultaten de juiste inzichten te halen en hiermee optimalisaties door te voeren
  • Je bent een echte teamplayer, doet het graag samen
  • Je bent inspirerend, overtuigend en communicatief ijzersterk
  • Je hebt een relevante HBO- of WO-opleiding
  • Je bent een kei in Nederlands en Engels