De organisatie is een wereldwijde marktleider in een van onze meest gebruikte betaalmiddelen; de cadeaukaart. Met diverse grote consumentenmerken en 10 eigen producten hebben zij de Retail wereld veroverd. Er liggen echter nog veel kansen binnen E-commerce en daar kun je je als Business development & marketing manager je lol op! We zoeken dan ook iemand die de integrale marketingkoers bepaalt voor zowel de Benelux als Frankrijk. Dat doe je met een eigen team van 4 marketing professionals, de andere collega’s en externe partners.

business development & marketing manager

Jouw marketingstrategie heeft als doel zowel groei in nieuwe klanten als in klantbehoud, zowel off- als online. Traffic genereren door online marketing goed in te zetten is daar een belangrijke component in. Als onderdeel van het MT ben je verantwoordelijk voor de full marketing toolbox (P’s). Je denkt hierbij, naast 360 graden campagnes, dus ook aan productinnovatie, expansie in de regio’s en merkontwikkeling. We lanceren begin 2022 namelijk onze nieuwe merkcampagne, die verder gaat dan onze producten. Kortom, groei alom!

Je beheert de product portfolio, strategie en levenscyclus en creëert hierbij een product roadmap die leidt tot succesvolle projecten van concept tot lancering. Uiteraard is er een nauwe samenwerking met het interne Content Team, Sales Teams en het EMEA team om de productportfolio te blijven ontwikkelen en uit te breiden in heel Europa.

het profiel:

  • Je bent strategisch, commercieel en communicatief sterk;
  • Je hebt uitzonderlijke analytische vaardigheden, o.a. voor bouwen business cases, data analyses, forecasting en beheer van budgetten;
  • Je initieert, prioriteriseert en stuurt op de must win Initiatieven om de omzet en winstgevendheid te laten groeien;
  • Jij denkt proactief mee en signaleert trends en ontwikkelingen in de markt en je toont ownership als marketing expert voor het sturen van de marketingstrategie;
  • Je hebt plezier en ervaring in het bouwen van nieuwe product proposities van concept tot lancering en succesvolle renovaties van bestaande producten;
  • Je bent nieuwsgierig, hebt een hands on mentaliteit en aanhoudende drive en ambitie voor succes;

en:

  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding of hoger;
  • Je hebt 5+ jaar werkervaring; ervaring in marketing, product ontwikkeling, e-commerce of in FMCG branche is een pre
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal; zowel in spreek- als schrijfvaardigheid
  • Je bent fulltime beschikbaar;
  • Ervaring in het leiden, aansturen en begeleiden van een team heeft de voorkeur