Als Brand Lead Textiel word jij het merkgeweten voor een house of brand bestaande uit Cinderella, DDDDD, Ted Sparks en Joarz. Je gaat de marktpositie van deze merken in bed- en keukentextiel op alle fronten stevig versterken. Hiermee lever je een belangrijke bijdrage aan de groei van de Arli Hemsson Groep.

brand lead textiel

de organisatie

De Arli Hemsson Groep wordt gevormd door twee business units. Samen vormen deze twee onderdelen een zogenaamd house of brands. De Business Unit Textiel draagt merken onder zich als Cinderella en DDD, maar ook het digital only brand Joarz. De Business Unit verlichting bestaat uit Fairybell en Luxform. Beide gericht op buitenverlichting. De Business Unit Managers sturen ieder een team aan wat bestaat uit een Category manager (en inkoop), sales en de Brand Lead. Het merk en alles wat daarbij komt kijken is jouw domein. Daarnaast doen de Business Units een beroep op een centraal ingericht marketing en digital team en de productie- en distributieorganisatie.

over de rol

Op basis van de nieuwe commerciële strategie waaronder de D2C strategie, ga je aan slag met het verstevigen van de merken en het bijbehorende imago. Je bent op de hoogte van alle belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen home deco & (outdoor)living en weet wat er nodig is om sterke consumer-oriented merken te creëren. De klant zet je centraal in alles wat je doet. Je zorgt voor heldere en scherpe positionering voor beide merken en de visuele identiteit. Op basis van het categoryplan en samen met de Category Manager werk je aan de innovaties en productintroducties binnen de categorie,

Met de Marketing Manager ga je aan de slag met customer journeys, consumer insights en vorm je de campagne- en omnichannel kanaalstrategieën. Ook zet je de basis neer voor de campagne kalender. Op basis van strakke briefings zie je toe op de perfecte implementatie op alle relevante touchpoints. Je zorgt dat de juiste middelen worden ontwikkeld voor de retailkanalen, marketplaces en het nieuwe D2C kanaal. De executie wordt gedaan door de centrale marketingafdeling die – als een inhouse agency – alle creatieve output ontwikkelt.

Uiteraard ga je aan de slag met brand tracking zodat je de consumenteneffecten van alle merkinspanningen goed kunt volgen en optimaliseren.

het profiel als brand lead textiel

  • Je hebt minimaal 8 jaar ervaring in brand management en bent een echte merkenbouwer met een visie
  • Je hebt omnichannel ervaring en weet hoe je zowel offline als digitaal sterke merken neerzet
  • Je hebt ervaring in het home deco en/of (outdoor) living segment
  • Je bent strategisch sterk, hebt een scherpe geest
  • Je bent creatief en bruist van de ideeën
  • Je hebt veel affiniteit met retail en e-tail
  • Je bent analytisch sterk, commercieel en zet de klant centraal bij alles wat je doet
  • Je bent een echte teamplayer, doet het graag samen
  • Je bent inspirerend, overtuigend en communicatief ijzersterk
  • Je hebt een relevante HBO of WO opleiding
  • Je bent een kei in Nederlands en Engels