Ben jij een echte aanpakker die ervan houdt om in een uitdagende functie de groei van het e-Commerce kanaal verder te vergroten? Die zowel het werken met Pure Players evenals de specialistische spelers enorm aanspreekt? Maar ook energie haalt uit het samen groeien met je klanten en dan niet in een ‘standaard inkooprelatie’, maar juist als business- of strategische partners? Waarbij je samen werkt aan het uitdenken van cross-mediale campagnes, conversie optimalisatie, analyseren van data of het bepalen van nieuwe assortimenten waardoor we nog meer van onze concurrenten kunnen winnen. Je al uitkijkt uit om samen met je collega’s van digital, category of marketing samen te werken en de categorieën bij de spelers verder door te ontwikkelen? Dit zodat het de consument steeds makkelijker gemaakt wordt om de juiste producten voor zijn/haar klus te kiezen. Dan zijn wij zeker opzoek naar jou als accountmanager e-commerce.
accountmanager e-commerce
Inmiddels is een groot aandeel van onze omzet gedreven door e-Commerce partners. Daarnaast zijn we al erg ver ontwikkeld naar een multichannelbedrijf, waarbij we nog steeds op zoek zijn naar collega’s die daar verder aan willen bijdragen. Ook internationaal sparren we regelmatig of delen we benchmarks met onze e-Commerce collega’s. We zoeken iemand die de komende jaren in deze rol ervoor gaat zorgen dat de betreffende klanten een nog verdere groei realiseren door zich te richten op het verbeteren van de consumer journey van sanitair, alsmede de positionering van de organisatie daarbinnen die passen bij een marktleiderspositie.
wie zijn wij
De organisatie is ‘s werelds marktleider in onze branche en vind je inmiddels in meer dan 130 landen wereldwijd. We zijn een Nederlands marketing-, verkoop- en serviceorganisatie. Wij verkopen onze producten niet rechtstreeks aan onze B2C en B2B klanten, maar via onze verkooppartners: groothandels, e-tailers, retailers en bouwmarkten.
Onze organisatie stelt de hoogste eisen wat betreft productprestaties, dienstverlening en relatiebeheer. Onze kernwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid hebben wij hoog in het vaandel staan.
We investeren we steeds meer in de samenwerking tussen alle betrokken partijen. Zowel de groothandel als e-tailer kunnen hierin een zeer bepalende rol hebben. Daarom is een 3-tier samenwerking voor ons één van de speerpunten waar wij ons het komende jaar verder op richten. Doordat we gezamenlijk investeren willen we de aankomende jaren niet alleen op alle categorieën online een marktleiderspositie houden, maar ook in de e-commerce markt toonaangevende resultaten en benchmarks delen die een voorbeeld zijn voor andere markten. Duurzaamheid en installatiegemak zijn hierbij belangrijke thema’s.
wat je doet als accountmanager e-Commerce
Je draagt bij aan de online groei door het verder uitbouwen en ontwikkelen van grote e-commerce accounts. Je kunt dan denken aan pure players, specialistische partijen en dealsites. De ene met focus op de consument of installateur en de andere heeft beide klantgroepen als doelgroep. Samen met de multidisciplinaire teams binnen de organisatie alsmede aan de klantzijde werk je continue aan optimalisatie en gave initiatieven, waarbij jij de spil bent in al deze initiatieven. De ene keer zit je om tafel met de inkoper of de marketingafdeling, de andere keer met de directeur of eigenaren om gezamenlijk te bespreken waar de kansen voor verder groei liggen. Hoe gaaf is het om kortcycli continue je adviezen en verbeteringen terug te zien. Je impact is groot, zowel intern als aan klantzijde. Maar ook Internationaal laten we vaak succesvolle benchmarks zien. Kortom, een hele mooie uitdaging waar jij voor ons heel veel toegevoegde waarde kan creëren!
waar ga jij je o.a. mee bezig houden als accountmanager e-commerce
- Je bent verantwoordelijk voor de omzet en het omzetaandeel van producten bij jouw e-commerce klanten.
- Opzetten van klant specifieke plannen en uitvoeren van de e-commerce strategie richting jouw e-commerce accounts. Onderdeel hiervan is ook het maken van zowel tailormade assortiment- als promotieplannen.
- Je doel is om continue verbetering te realiseren in alle aspecten van onlinesales, zoals het verhogen van de conversie, optimaliseren van content, creëren van reviews, verhogen van traffic naar websites, ROI en ROAS.
- Samen met je content collega werk je ernaar toe steeds een verbeterde journey voor de consument of installateur uit te werken.
- Het introduceren van nieuwe producten en het doen van voorstellen voor aanpassingen van het assortiment bij e-commerce klanten.
- Analyseren en maken van verbeterplannen op basis van data (sell-out, conversie, campagne etc.). Daarnaast beheer je zelf het budget voor jouw account.
- Het signaleren en rapporteren van alle relevante ontwikkelingen in de branche. Het monitoren van markttrends die je omzet naar kansen voor je klant.
- Wegnemen van aankoop barrières van shoppers door bijvoorbeeld het opzetten van review campagnes.
competenties
De volgende competenties zijn belangrijk voor een goede functievervulling:
- Goede communicatieve vaardigheden
- Doorzettingsvermogen
- Zelfstandigheid
- Proactiviteit en initatiefnemend
- Resultaatgerichtheid
- Analytisch vermogen
Daarnaast zijn klantgerichtheid, organisatievermogen, flexibiliteit, kwaliteitsgerichtheid, nauwgezetheid en creativiteit, van groot belang.
dit kan je verwachten als accountmanager eCommerce
Je komt te werken op de salesafdeling in het eCommerce team. Je werkt nauw samen met je digital collega’s, de category- en marketing activatie managers. Je rapporteert aan de Leader e-commerce Netherlands. De sfeer op ons kantoor is informeel, ondernemend en open. Ondanks dat je aan de slag gaat bij een groot A-merk en marktleider, werken er op onze vestiging in Nederland ongeveer 80 medewerkers.