Voor het bekendste attractiepark van Nederland zoeken we een a.i. product owner die verantwoordelijk is voor zowel web als app. Daarnaast ben je ook bezig met de voor marketing gerelateerde direct sales tools.
a.i. product owner
Samen met het digital team ben je verantwoordelijk voor onze inzet van online marketing- en communicatiemiddelen en met als (uiteindelijke) doel het realiseren van sales via onze directe online kanalen. Het digital team zorgt voor een optimale conversie en zichtbaarheid van het (vakantie)park. De focus ligt op de volledige funnel (Awareness-Consideration & Convert) om de online ticketverkoop te maximaliseren én op het creëren van een optimale merkbeleving binnen de consumenten- en zakelijke markt voor zowel het attractie-als vakantiepark.
de hoofdtaken zijn de volgende:
De hoofdtaken zijn de volgende:
1. Platform
a. Door ontwikkelen van de websites voor het park en HR-website (Recruitee) – Drupal CMS
b. Door ontwikkelen van de app
c. Product Owner bij Smile, schakel tussen Smile en de brug tussen Intern Digital Marketing en IT (applicatie beheerder)
i. Het team van Smile werkt Agile
d. Verantwoordelijk voor de API ticketing web application in samenwerking Applicatiebeheerder
e. Galaxy Sales Maintenance interface(s) gedeeld met applicatiebeheerder waarbij laatstgenoemde hoofd uitvoerder is
2. Innovatieve projecten doorontwikkelen
a. Datalake; onze databron die samen met het digitale team in Frankrijk is opgezet
b. Mobiele app, hoe kunnen we de mobiele app inzetten als first party data verzamelaar
i. Denk aan Mobile food ordering
ii. Integratie van Fast lane
3. Google Measurement (GA and GTM)
a. Verantwoordelijk voor het juist meten van alle cijfers in Google Analytics en de juiste implementatie in Google Tag Manager op onze website
4. The Email techniek en platform
a. Koppeling tussen API en platform
b. Combinatie met email-marketeer opzetten van Marketing automation campagnes
5. Connections between CMS and other software (like: Fastlane, Eloqua, GA, Contentsquare etc.)
a. Gedeelde verantwoordelijkheid met de applicatiebeheerder en Digital marketeer CRM
6. CRO-websites
a. Hypotheses en testen bedenken, implementeren via Google Optimize en analyseren/optimaliseren om conversie verhogende campagnes te kunnen draaien
wat vragen wij van jou
- HBO/WO werk- en denkniveau (bij voorkeur richting -digitale- marketing);
- Communicatieve vaardigheden op gebied van (digitale) marketing, commerciële economie of informatica.
- Minstens 5 jaar werk ervaring in digitale marketing omgeving en/ of in een e-commerce omgeving
- Vloeiend in Nederlands en Engels, waar mogelijk Frans
- Basiskennis van web-ontwikkeling (HTML5, CSS3, JS en SQL)
- Bij voorkeur ervaring met API-webapplicaties
- Ervaring met Google Marketing Platform
- Ervaring met content managementsystemen (bij voorkeur Drupal)
- Kennis van SEO, SEA en CRO
- Kunnen communiceren en redeneren met partners (Development agency)
- Mogelijk werken op werkavonden en weekends (hoogseizoen)
- Mogelijk kan er gevraagd worden om partners te bezoeken
de organisatie
De organisatie bestaat uit drie onderdelen. Hoofdpoot is het attractiepark dat zich richt op Companions (families met kinderen tussen de 6-12) en tieners en jongvolwassenen. Daarnaast maakt het vakantiepark (gericht op bezoekers van het attractiepark) en het te verhuren evenemententerrein van circa 80 hectare inclusief bijbehorende vergunning onderdeel uit van een overkoepelende organisatie. Het park is dicht in de winter, wat betekent dat de medewerkerspopulatie bestaat uit een vaste bezetting die het gehele jaar werkzaam is voor de organisatie (ca. 100 medewerkers) en seizoen krachten (ca. 1200 medewerkers). De organisatie bestaat naast een aantal stafafdelingen uit de afdelingen marketing & sales, operations en in-park spending.
De afdeling marketing & sales is verantwoordelijk voor de realisatie van omzetdoelstellingen wat betreft kaartverkoop voor het park (al dan niet via samenwerkingsverbanden) en verhuur van het business center. De afdeling bestaat, naast een Head of strategy/revenu/insights, uit de sub-afdelingen marketing, digital marketing en sales, die nauw met elkaar samenwerken m.b.t. de planning en uitrol van campagnes.