Het assortiment is ontzettend breed. Vrijwel elke klant kan in onze winkel vinden wat zij of hij zoekt – en meer. Onze deal shop krijgt momenteel lang niet alle aandacht die het verdient en heeft de potentie om een waardevolle Sport shop te zijn. Aan jou als Merchandise Specialist Deal Shop de taak om dit uit te bouwen en ervoor te zorgen campagnes en acties worden doorvertaald naar de shop.
merchandise specialist deal shop
Je bent verantwoordelijk voor het online plaatsen van producten, promoties en banners; de juiste content op de juiste plek. Je maakt actieplannen die voortkomen uit teammeetings. Wat kunnen we deze week beter doen, waar ligt de focus op, krijgen we nieuw assortiment, hebben we belangrijke acties online staan? Is het doel en resultaat van de actie/campagne duidelijk?
Daarnaast zorg je ervoor dat het juiste deel van het assortiment is uitgelicht door middel van labels, en ben je continu bezig met het inzetten van deze verschillende tactics. Daarnaast ga je snel ga je over naar Search, facets, filters en sorting. Dit zijn belangrijke tools om de klant door de ideale customer journey te navigeren. Je analyseert hoe onze klanten zoeken, en richt de klantreis en website zodanig in dat vraag en aanbod naadloos op elkaar aansluiten. De truc zit ‘m in het tonen van de juiste facets, filters en sortingopties. De combinatie van jouw klantgerichte brein en een datagedreven mindset zorgt ervoor dat je precies weet wat de klant – eenmaal gevonden wat ‘ie zocht – verder nog nodig zou kunnen hebben. Door de klant precies op het juiste moment relevante, aantrekkelijke recommendations te laten zien, vergroot je de Average Order Volume (AOV), stuw je conversie én bedien je de klant nóg beter. Een klassieke win-win-win, dus.
Je maakt deel uit van het product team en werkt nauw samen met marketing. Om van de deal shop een groot succes te maken is die samenwerking essentieel. Verder werk je natuurlijk samen met de data science-expert en het UX team.
de ideale kandidaat
Je hebt meer dan drie jaar ervaring in e-commerce, bijvoorbeeld als online merchandiser in een retail- of travelomgeving. Liefst heb je nauw samengewerkt met online marketing specialisen en snap je jouw rol in het grote plaatje. In die jaren ontwikkelde je een bovengemiddelde interesse voor search, facets, sorting en filters, en deed je ervaring op in het optimaliseren ervan. Je hebt een klantgerichte mindset: alles wat de data je vertellen, vertaal je moeiteloos door naar de behoefte van onze klanten. Omdat je in deze rol veel schakelt en samenwerkt met andere experts en teams, kunnen sociale vaardigheden en een goed gevoel voor teamspirit niet ontbreken.
Je gedijt goed in een ondernemende, informele scale-up waarin het zowel het ambitieniveau als het tempo hoog ligt. Heb je een goed idee? Breng het ter sprake, onderbouw het met overtuigende, datagedreven argumenten en dan kun je het snel in de praktijk brengen. Bij ons zijn lijnen écht kort: je zit altijd aan tafel bij de decision-makers, die stuk voor stuk van snel schakelen houden. Weten dat je écht impact kunt maken, is een van je belangrijkste drijfveren. En nieuwe dingen leren, want persoonlijke ontwikkeling is een groot goed waar we dagelijks mee bezig zijn.