BrandPit bezocht de Web Summit 2019: Ons inzicht

Elk jaar gaat BrandPit op teamuitje in een mooie stad. Dit keer was het ’t mooie Lissabon waar ook de Web Summit plaatsvond; een van de grootste technology events ter wereld. Met 70.000 bezoekers waaronder meer dan 2.600 journalisten uit 's werelds toonaangevende publicaties, die wereldwijd meer dan 3 miljard mensen bereiken. Een overweldigende ervaring! Vandaar dat BrandPit niet de illusie heeft hier kort en bondig een knap staaltje journalistiek te kunnen plaatsen over de sessies, rondetafelgesprekken en workshops die we bezochten. Liever geven we je een sneak peak; er was namelijk zoveel inspiratie op te doen over tech, innovatie, startups, branding en digitale transformaties.

Welke highlights er absoluut uitsprongen?

#1 Succesvol schalen van 20 naar 100, hoe moet dat?

VC’s Jens Lapinski (Angel Invest ventures), Jon Soberg (MSAD Ventures) en Gerald Parlouiu (Global Founders Capital) gaven tips voor deze groeifase. Hun grootste ‘don’t’ is het creëren van silo’s. Denk je ‘silo’, denk dan aan falen. Wel doen: zorg voor een sterk managementteam met een gezamenlijk doel. Mensen die je vertrouwen kunt geven, creëren een verbindende cultuur en worden HET team zelf. Zoek dus naar uitsluitend A-spelers! Laat je niet verleiden tot minder. Denk niet in functieprofielen, maar in resultaatgebieden. A-spelers zijn breder inzetbaar en eisen dit ook op.

Inzicht: Voorkom het ontstaan van silo’s en neem alleen de beste mensen aan

#2 Wat moet je in huis hebben als moderne CMO?

CMO’s Meagan Eisenberg (TripActions), Janine Pelosi (Zoom Video Communications) en Tom Klein (Mailchimp) deden een boekje open over wat een CMO in deze veranderende tijden succesvol maakt. Een moderne CMO moet de business als geen ander begrijpen en voorbij marketing kunnen kijken. "Play bigger!" Alleen dan kan je succesvol zijn.

De juiste expertise in huis gaat je helpen. Niemand kan alles, dus vertrouw op je mensen als het gaat om de inhoud. Blijf je mensen opleiden en de juiste tools geven om te kunnen groeien en zorg ervoor dat iedereen op zijn manier impact kan maken. Spar daarnaast ook vooral met andere CMO’s, want sharing is caring!

Inzicht: Blijf je ontwikkelen, kijk verder dan marketing en zet de juiste mensen op de juiste manier in.

#3 Wat ze je niet leren in business school

Akon (Akoin), Vasco Pedro (Unbabel), Carlos Moedas (Europese Commissie) en Anne Gaviola (VICE Canada) deelden hun grote levenslessen – en die leerden ze niet op business school. Sterker nog, zeer succesvol producer en ondernemer Akon is niet eens naar een business school geweest.

Oefenen bleek de sleutel tot de meest waardevolle levenslessen. Dat begint bij het ontdekken waar je goed in bent: “What is the purpose of you being in this life, what makes you tick?” - aldus Akon. Zodra je die pure, innerlijke passie hebt gevonden, ga dan oefenen, oefenen en nogmaals oefenen. “With these ingredients of collaboration, diversity and pure passion, there is no way you can’t have a successful business”. En als laatste wijze les; wees niet bang voor falen. Falen bestaat niet; als het niet lukt, betekent dit slechts dat je er nog niet bent. Dat je verder moet oefenen en zoeken naar de juiste informatie en timing om te kunnen slagen.

Inzicht: Als ondernemer, als professional kan je niet falen; leer van je fouten, volg je passie en omring je met verschillende mensen om nog meer te leren. Inkoppers? Wij zien het als mantra’s van de meest succesvolle mensen!

Eindscore

In Lissabon wordt gezocht naar de houding en de vaardigheden die we in deze tijd, in elk vakgebied en in elke fase moeten koesteren, ontwikkelen en balanceren. De softe kant krijgt veel aandacht; de processen die elk mens individueel doormaakt, en hoe de reis de helft van het succes bepaalt. Meer luisteren, minder praten.

Het belang van bruggen te slaan en niet in vakjes hoeven te passen, zolang je maar weet wat je wil. Meer dan ooit geldt: blijf de vraag stellen…blijf proberen en kies je collega’s met zorg!

Kortom; Lissabon gaf ons de indruk dat BrandPit met onze propositie, manier van werken en boutique-aanpak de wereld aan haar voeten heeft.

De Web Summit in beeld

"/>
Natasja Majoor06-15963096

E-Business Specialist. Mediq, Utrecht.

De wereld van healthcare verandert enorm en daarin is de grootste speler binnen de gezondheidszorg uniek. Mediq zet zorg op innovatieve manier in om zo…

Bekijk deze vacature

E-Commerce Manager. E-tail, omg. Rotterdam

Ben jij de nieuwe (en eerste) E-commerce Manager van deze online winkel(s)? Deze creatieve en ambitieuze e-tailer is toe aan uitbreiding van het managementteam. We…

Bekijk deze vacature
Alle vacatures

Drop cv

Laat je cv bij ons achter, dan nemen wij contact met jou op zodra we een passende vacature binnenkrijgen.

Drop cv

Deel dit artikel

Mis niets

Blijf op de hoogte van onze nieuwe vacatures en online trending topics.

Schrijf je in