building digital masters

Recruitment is een beroep waar je in terecht komt en never nooit voor kan leren. En als je op een dag wakker wordt en je bent recruiter, doe het dan goed. Voor ons geldt dat we recruitment voor digitale professionals ruim 5 jaar geleden zijn begonnen vanuit een intrinsiek geloof in en interesse voor digital; de impact ervan op mensen, bedrijf en vakgebieden.

Begin 2011 was BrandPit de eerste die in Nederland een recruitment praktijk begon, gefocust op online marketing en e-commerce professionals.
Inmiddels zijn we vijf jaar verder. Tijden veranderen en goede ideeën worden nog beter.

roadmap van en voor de digital professional

Afgelopen jaren is BrandPit in staat geweest om klanten te helpen met het vinden van de juiste digitale professionals voor de N=1 posities: de vervangingsvraag, de enkelvoudige uitbreiding.
Maar waar we echter echt goed in zijn gebleken, is het mee denken bij het schetsen van de afdeling. Zowel voor, gedurende, als na de inzet van de digitale transitie.

Hiermee kijken wij naar de context . Zowel die van een nieuwe organisatie, de eigen kennis en vaardigheden van digital professionals en hun toekomst muziek. Waar staat het bedrijf, waar wil het heen? Welke mensen zijn op welk moment nodig? Waar kan je als digitale professional, wanneer toegevoegde waarde laten zien en gelijktijdig werken aan je eigen ambities, kennis en vaardigheden?

Binnen deze visie strijden wij voor het loslaten van enorme functieprofielen en ingekaderde verantwoordelijkheden. Hiermee geloven wij in de vloeibaarheid en flexibiliteit die nodig is om de tand des tijds het hoofd te bieden. Zowel voor organisaties als het gaat om competitief voordeel, als voor de digitale professional als het gaat om het aantrekkelijk blijven voor de arbeidsmarkt en kunnen bijhouden wat verandering van hun vraagt.

Deze visie en werkwijze maakt dat klanten ons vroeg in het wervingsproces betrekken. Rollen worden met meerdere tegelijkertijd uitgezet en de werving kan ten op zichte van elkaar plaatsvinden. Ze zijn immers gezamenlijk verantwoordelijk voor een topprestatie. Maar het echte voordeel ligt in het feit dat je voor de langere termijn, over zowel de as van persoonlijkheid en cultuur als over de as van digitale capabilities ontzettend veel kennis kunnen duiden, opbouwen en delen.

Het belang van het vinden van het juiste talent staat daarbij voor klanten boven alles. En dat is maar goed ook; op de lange termijn levert top-talent een overall beter ROI op technology investeringen op. Daarmee bepaalt een optimale werving en samenwerking daarin, het succes van de organisatie. Juist binnen digital. Vooral tijdens transities. (Bron: McKinsey).
Een mond vol, maar geïnspireerd op een wereldwijd onderzoek (MIT ) kunnen we onze kracht heel simpel verwoorden.

building digital masters

Building Digital Masters een mooie samenvatting van ons geloof dat het matchen van de beste mensen op het juiste moment, het succes van je digitale roadmap bepaalt en zeker stelt.

“Tussen het punt waar je nu staat en waar je heen wilt, vindt de magic plaats!”

Maar dan moet het wel kloppen; een doel bereik je niet zomaar. Weten wat je wil en hoe, is al fijn. Maar een digitale roadmap op zichzelf heeft nog weinig waarde. Het zijn de mensen die bepalen welke tools, kennis en vaardigheden nodig zijn. Zij zijn het die een visie hebben, deze moeten uitdragen, en blijvend bij moeten sturen.
Met het bepalen van je digitale roadmap, helpt BrandPit je met het bepalen van je personele roadmap van digital professionals. De combinatie stelt je investeringen veilig en zal bijdragen aan jouw droom plek op de digitale radar; digital master!

wanneer ben je “master” dan?

Dat bepaal jij; jouw doelstelling, jouw droom. Dat is niet aan ons. Maar wat alle Digital masters volgens MIT in ieder geval gemeen hebben is duidelijk;
Ze kijken continue hoe ze hun digitale kansen en mogelijkheden kunnen verbeteren. Op het gebied van hun digitale capabilities weten ze heel goed waarin ze moeten investeren in termen van technologie (de business processen, customer engagement of business model).
Daarnaast weten ze heel goed hoe ze hun visie moeten vormen en transitie moeten aandrijven. Hoe hol en veel te vaak misbruikt het woord ‘transitie’ ook is, het is inmiddels de enige constante binnen de digitale industrie. So you better know how to manage it!

BrandPit schetst de personele stappen op de weg die we gaan afleggen: de huidige positie versus de gedroomde. Hiermee maken wij de transitie zichtbaar over de assen van capabilities en (leiderschaps) competenties en wordt duidelijk welke kennis en vaardigheden op welk moment nodig zijn. Of wel: wie is de beste, op welk moment?

Mooi verhaal toch? En wij snappen ook…. Proof is in the eating.

“And the pudding tastes marvellous”

deel deze blog