Benchmark Digital Salarissen 2016

Onderstaand tref je een overzicht van de verschillen in salarissen binnen digital. De gegevens zijn opgedeeld naar jaren werkervaring en branche en specialisme. Deze resultaten hebben we vergeleken met de resultaten van voorgaande jaren. Doe er je voordeel mee!

Benchmark-salarissen-branche-2016

specialismen

Deze salarissen zijn “vanaf” op jaarbasis in Euro’s (x1000) en gebaseerd op een fulltime dienstverband.

Deze cijfers zijn getoetst in de periode april 2015 – april 2016 door middel van onderzoek onder het netwerk en de salarissen van de geplaatste kandidaten van BrandPit

Overige conclusies:

  • Over het algemeen is men redelijk tevreden met zijn of haar salaris. Het gemiddelde cijfer wat daar aan gegeven wordt, is een 7. 
  • In de groep 0-3 jaar ervaring zie je weinig verschillen in salaris. De verschillen worden groter vanaf 3-5 jaar ervaring en zijn het grootst in de categorie 5-8 jaar ervaring. 
  • De bureauzijde blijft achter in salaris ten opzichte van de klantzijde. Dit tot zo’n 8 jaar werkervaring. Daarna schieten de salarissen voor strategische en leidinggevende posities binnen de bureauzijde omhoog. De specialisten aan de bureauzijde blijven hierin meer achter (45-50k ten opzichte van 80k).
  • De grootste stappen in salaris worden gemaakt tussen 5 en 8 jaar ervaring. Daarna stijgen de salarissen procentueel minder.
  • De salarissen stijgen altijd bij overstap, let hierop bij de aanname van kandidaten. Secundaire arbeidsvoorwaarden en flexibiliteit in werktijden en locatie spelen ook een zeer belangrijke rol.
  • Vanaf 3-5 jaar gaat een bonuscomponent een rol spelen. Vanaf 5-8 wordt een bonus component nog belangrijker. Sales en Key Brand Performance Indicators zijn daarbij de belangrijkste KPI’s.
  • Het valt op de specialistische rollen met de ervaringsjaren lijken te verdwijnen. Voorop gesteld dat dit een benchmark is, kunnen we wel stellen dat vanaf 8 jaar werkervaring functietitels veranderen in algemenere omschrijvingen zoals projectmanager e-commerce of opgaan is algemenere SEM rollen. Campagne management verschuift naar algemeen (marketing of digital) management.
  • Vanaf 5 jaar werkervaring gaat management een rol spelen met gelijkblijvende andere verantwoordelijkheden: team aansturing vanaf 3fte en P&L verantwoordelijkheid.
"/>
Kiki Verhoeven06-46316309

Mis niets

Blijf met onze nieuwsbrief op de hoogte van onze nieuwe vacatures en online trending topics.

Schrijf je in

Deel dit artikel